în prezent, Netflix este una dintre cele mai cunoscute și
mai mari platforme de divertisment din întreaga lume, oferind filme și seriale
TV prin streaming media. Și majoritatea aplicațiilor Netflix folosesc Java (cu
puțin C++)?
în Java, NASA a creat aplicația Word Wind care are un glob
virtual 3D și afișează date geografice? Programul folosește imagini aeriene de
la sateliți pentru a construi modele 3D ale planetelor. Cel mai important, este
un software open-source și, deoarece este scris în Java, acceptă orice SO.
jocul extrem de popular, Minecraft, a fost inițial scris în
Java? Chiar dacă o parte din el a fost transformată în cod nativ pentru
performanță, multe părți ale Minecraft rămân scrise în Java.
anumite componente ale infrastructurii Twitter au fost
construite în Java, inclusiv unele servicii și sisteme de gestionare a datelor?
o parte din infrastructura și funcționalitățile din spatele
aplicației Google Docs sunt construite folosind Java?
unele aplicații Java sunt utilizate pentru vizualizarea și
procesarea imaginilor medicale, precum tomografii computerizate (CT),
imagistica prin rezonanță magnetică (MRI) sau imagini radiologice?
Aveți posibilitatea cu o conexiune la Internet să rulați
compilatoare Java online? Desigur ca au unele limitări, dar pot fi o soluție
bine venită la un moment dat. Iată câteva exemple de compilatoare Java online:
Java folosește System.out pentru a se referi la un dispozitiv standard de ieșire a
datelor, care este monitorul,și System.in pentru dispozitiv standard de
intrare a datelor, care este tastatura.
Pentru a afișa valori de tip String sau primitive în consolă se va
utiliza metoda println().
În Java, System.outse referă la dispozitivul standard de ieșire (monitorul), iar System.in la dispozitivul standard de intrare (tastatura).
Pentru a afișa valori de tip String sau tipuri primitive în consolă, se folosește metoda println().
Java nu oferă direct posibilitatea de a citi date de la tastatură, dar acest lucru se poate realiza prin clasa Scanner. Crearea unui obiect Scanner se face astfel:
Scanner input = new Scanner(System.in);
Sintaxa new Scanner(System.in)crează un obiect de tip Scanner, iar sintaxa Scanner
inputdeclară că inputeste o
variabilă de tip Scanner. Întreaga
linie Scanner input = new
Scanner(System.in); crează un obiect de tip Scanner căruia îi atribuie o referință la variabila input. Obiectul input va putea invoca toate
metodele clasei Scannerpentru a citi
valori de diverse tipuri:
Metodă
Descriere
nextByte()
Citește un întreg de tip byte
nextShort()
Citește un întreg de tip short
nextInt()
Citește un întreg de tip int
nextLong()
Citește un întreg de tip long
nextFloat()
Citește un număr de tip float
nextDouble()
Citește un număr de tip double
next()
Citește un șir de caractere care
finisează pînă la spațiu
nextLine()
Citește o linie de text, adică un șir
de caractere care finisează cu tasta Enter.
Clasa Scanner se află în pachetul java.util, de aceea trebuie importată înainte de a fi utilizată într-o clasă:
import java.util.Scanner;
Pe lângă citirea datelor de la tastatură, clasa Scanner permite și citirea datelor din fișiere – aspect pe care îl vom detalia într-o lecție ulterioară.
La instanțiere, obiectul Scanner creează un flux de intrare a datelor. Acest flux rămâne deschis și folosește resursele sistemului până când se apelează metoda close(). Dacă aplicația Java este închisă, toate fluxurile deschise sunt închise automat.