duminică, 5 ianuarie 2025

Platforme on-line pentru feedback instantaneu

  •  https://www.polleverywhere.com/: platformă interactivă destinată creării și gestionării sondajelor și activităților de participare în timp real, utilizată în principal în domeniul educațional, afaceri și evenimente. Aceasta permite colectarea feedback-ului de la audiențe în mod dinamic, transformând prezentările sau cursurile în experiențe interactive. Permite crearea activităților de tip: întrebări cu răspunsuri multiple (multiple-choice), întrebări deschise (text responses), clasamente și ierarhizări (ranking questions), hărți de căldură (heat maps), glisări și comparări (slider scales), întrebări de tip Word Cloud (nor de cuvinte). 
  • https://www.mentimeter.com/platformă interactivă destinată creării de prezentări captivante și colectării de feedback în timp real. Este utilizată frecvent în educație, afaceri și evenimente pentru a stimula implicarea audienței și pentru a transforma sesiunile tradiționale într-o experiență interactivă. Permite crearea activităților de tip: word clouds (nori de cuvinte pe baza răspunsurilor participanților), Multiple-choice (întrebări cu variante de răspuns), Ranking (clasamente pentru prioritizare), Q&A (întrebări și răspunsuri pentru sesiuni deschise), Scale (evaluări pe o scală numerică sau vizuală), Quiz-uri (concursuri de tip trivia, cu cronometru și punctaj).
  • https://www.slido.com/: Oferă funcții pentru sesiuni de Q&A, sondaje și quiz-uri interactive în timp real. Este integrat cu platforme de conferințe precum Zoom, Microsoft Teams și Google Meet.
  • https://kahoot.com/: platformă axată pe gamificare, folosită pentru quiz-uri și activități interactive, populară în educație. Facilități cheie: creare de quiz-uri, sondaje și discuții. răspunsuri prin aplicație mobilă sau browser. opțiuni pentru a transforma lecțiile în jocuri captivante, integrare cu PowerPoint pentru prezentări interactive.
  • https://forms.google.com/: instrument gratuit pentru crearea de sondaje și colectarea datelor, inclusiv feedback și evaluări. Facilități cheie: personalizare a întrebărilor și aspectului, rezultate în timp real și export în Google Sheets, integrare cu Google Workspace, gratuit, fără limite pentru numărul de respondenți.
  • https://quizizz.com/: platformă interactivă de tip gamificat pentru învățare, utilizată în principal pentru quiz-uri și sondaje. Facilități cheie: quiz-uri live și asincrone, feedback personalizat pentru răspunsuri, biblioteca de quiz-uri predefinite pentru diferite subiecte, posibilitatea de integrare cu Google Classroom.
  • https://answergarden.ch/: instrument minimalist pentru colectarea de răspunsuri scurte și crearea de Word Clouds. Este excelent pentru brainstorming sau întrebări rapide. Facilități cheie: creare instantă de Word Clouds, design simplu și ușor de utilizat, distribuire prin link sau cod QR.

joi, 26 septembrie 2024

Calcule matematice în Java. Clasa Math

În Java, calculele matematice pot fi realizate ușor și precis folosind clasa Math. Aceasta conține metode și constante utile pentru operații numerice, trigonometrice, logaritmice și exponențiale.
Clasa Math face parte din pachetul java.lang, ceea ce înseamnă că nu trebuie importată. Toate metodele sunt statice, adică se apelează direct cu numele clasei, fără a crea un obiect.

Exemplu

double rezultat = Math.sqrt(25); // returnează 5.0

Clasa Math conține două constante matematice foarte folosite. Acestea sunt:

Math.PI // 3.141592653589793
Math.E  // 2.718281828459045

Metode de bază pentru calcule numerice

MetodăDescriereExempluRezultat
Math.abs(x)Valoarea absolutăMath.abs(-7)7
Math.max(a, b)Valoarea mai mareMath.max(10, 20)20
Math.min(a, b)Valoarea mai micăMath.min(3, 8)3
Math.sqrt(x)Rădăcină pătratăMath.sqrt(16)4
Math.pow(a, b)Ridicare la putereMath.pow(2, 3)8
Math.cbrt(x)Rădăcină cubică dintr-un numărMath.cbrt(27)3

Rotunjiri și conversii

MetodăDescriereExempluRezultat
Math.round(x)Rotunjește la cel mai apropiat întregMath.round(3.6)4
Math.floor(x)Rotunjește în josMath.floor(3.9)3
Math.ceil(x)Rotunjește în susMath.ceil(3.1)4

Funcții trigonometrice și logaritmice

MetodăDescriereExempluRezultat
Math.sin(x)Sinus (radiani)Math.sin(Math.PI / 2)1
Math.cos(x)CosinusMath.cos(0)1
Math.tan(x)TangentăMath.tan(Math.PI / 4)1
Math.log(x)Logaritm natural (baza e)Math.log(Math.E)1
Math.log10(x)Logaritm zecimalMath.log10(100)2

Conversii între grade și radiani:

Math.toRadians(180); // 3.1415... Math.toDegrees(Math.PI); // 180

Generarea numerelor aleatoare

Cu ajutorul clasei în studiu, în Java, putem genera numere aleatoare folosind metoda
Math.random(). Aceasta returnează un număr real între 0.0 (inclusiv) și 1.0 (exclusiv).

Exemple: 
Generare număr aleator între 0 și 1 
double aleator = Math.random(); 
System.out.println("Număr aleator: " + aleator);

Generare număr întreg între 0 și 9:
int numarInt = (int)(Math.random() * 10);
System.out.println("Număr întreg aleator: " + numarInt);


Generare un număr întreg între două valori, de exemplu notate cu min și max: 
int min = 5; 
int max = 15; 
int numarAleator = min + (int)(Math.random() * (max - min + 1)); System.out.println("Număr aleator între " + min + " și " + max + ": " + numarAleator); 

sau
int aleator = (int)(Math.random() * 9) + 5; // min=5 și max=13
System.out.println("Număr aleator între 5...13 " + aleator);
Această metodă este foarte utilă pentru simulări, jocuri sau teste care necesită valori aleatoare.

Exemple practice

1️⃣ Aria și circumferința unui cerc:

double r = 5;
double aria = Math.PI * Math.pow(r, 2);
double circumferinta = 2 * Math.PI * r;
System.out.println("Aria: " + aria);
System.out.println("Circumferința: " + circumferinta);

2️⃣ Distanța dintre două puncte:

double x1 = 2, y1 = 3, x2 = 7, y2 = 9;
double distanta = Math.sqrt(Math.pow(x2 - x1, 2) + Math.pow(y2 - y1, 2));
System.out.println("Distanța: " + distanta);

3️⃣ Calcul trigonometric:

double grade = 45;
double rad = Math.toRadians(grade);
System.out.println("Sin(45 grade) = " + Math.sin(rad)); 

Știai că? Constanta Math.PI

PI (π) este raportul dintre circumferința unui cerc și diametrul său. Indiferent de mărimea cercului, acest raport este mereu același: aproximativ 3.14159.

Se utilizează în calcule geometrice și trigonometrice, cum ar fi aria sau lungimea cercului.

PI este un număr irațional – are infinit de multe zecimale care nu se repetă niciodată.

Știai că? Constanta Math.E

E (≈ 2.71828) este cunoscută drept constanta lui Euler și reprezintă baza logaritmului natural.

Se folosește în calcule cu creșteri exponențiale, logaritmi și funcții matematice avansate:

System.out.println(Math.E);       // 2.718281828459045
System.out.println(Math.exp(1));  // e^1 = 2.718281828459045
System.out.println(Math.log(Math.E)); // 1

E apare frecvent în calculele din știință, economie și informatică, unde sunt implicate procese de creștere continuă.

Să aveți o zi deosebită! 
💝